CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday, February 5, 2011

❤ KISAH SERAMKU ❤

haa.....
hye u guyss...
ASSALAMUALAIKUM
( tak jawb docerr )
pembuka kata pemanis bicara
( poyo jerkk aq nie kan )
hhhehehehehehhehehehehe,,,,,
intro sebelom mulakan penceritaan aq nie..
agar diberkati oleh ALLAH s.w.t
...AMIN...


hhhhhhuuuuuuuuuuu.............kami dtg menghantui anda dirumah...
ihihihihihiihihihih......but cutekn ghost nie...
konpem kownk cumerr tak takowtt..
huuhuhuhuhuuhuh.......


hehhe....GHOST a.k.a HANTOO.. mesty kownk takowt kann law dengarr jerkk cerita pasl ghost niee...
sebelum uhh maaf larr yerkk aq paggilnyerr dalm inggeris language lakk...hehehehhe,,,
bye the wayy...aq sebenarnyerr nak citerr story nie pasal kejadian yang telahh menimpa kami sekeluaarga di rumahh yang kami sedang duduk sekarang nie..alamtnya...JA 9722 JLN dot..dot..hahahaha..yang celebihnyerr seaarch arr kat GOOGLE or YAHOO atau dimana - mana sahajerr yerkk...hee...
k lar...story nyerr begini....
kami dah duduk kat rumah nie selama 7 tahun dahh...dah lamerr kan aq duk sinie..
uhuhuuhuhuh...tpi slama 6 tahun duduk tiada aper pun perkara anehh yang berlaku...masuk tahun 2011 nie...
belbagai perkara anehh yang berlakuu...aq sendiri un nek pelik...ghost nie pun nka smbut new yearr gaknyerr,,,hahahahhaha....k lar kejadin nie berlaku pada awl tahun ritue pada bulan JANUARY...
...................................
FEZ CASE : time nie tepat jam 11.00 mlm..adq aq nie yang ketiga kiter ownk panggil dye UDA, time nie lar dye nak basuh baju dye yang takder larr banyk sagt kowtt...aq rase basuh pakai tngn un lepas gak aw...hurmm..yelarr dah mlm buterr maner taknyerr...aq un sbegai kakaq yang prihatin larr ( kononnye ) hehhehe....temnkn larr dye...lepas dah selesai uh..kiter ownk pun msuk larr.... mesin basuh tue letaknyerr kat luar belakang rumah kami...law tak buka lampu emng larr gelap jadi kami un bukq lampu bagi terang seket...dah masuk uh..kami un duduk lar kat ruang tamu sambil ngk cerita hatu...ahhahaha...manerrnyerr tak seramkn...tengahh sok layn cerita nieee....kami dengar bunyi yang aneh...tok!!tok!!!tookk!!..bunyi ownk tengah ketuk pntuee...lamerr adelah lam setengah jamm...aq un g larr searchh manerr datngnyerr bunyi nie kan aleh2 gprs aq nie menghala kearah pntu dapur dekat ngn mesin basuh baju...waktue aq ngk..pintu tue still berketuk lagiii....ngk2 takder ownk yelarr..mlm2 bute...sapew yang nak ketuk pntu ...pntu dapur lak tue...dengan mukerr aq dah tergamam aq un pe ag jerit arr n terows lari masuk bilik mak ayh aq...mak ayh aq un dengan muker pelik +  macm nak marh tnyerr kenapew nie???kami pun jwb arr..pintue dapur de ownk ketuk...ayh aq dengan beraninyerr pegi ngk...ngk2 takder pun...tpy aq ngan adq aq memag cuak amser uh..mlm uh kiter ownk sumerr tdow kat luar..hahahahha...cuak punyer pasal...biase larr dye un nak basuh bju gaknyerr dah lamer tak basuh... tpy tak rety pakai mesin..tue sebb nak suh aq ajarkn gaknyerr...heehheheheheh....

SECOND CASE : hahahah...time nie aq sownk lak yang keneww....time tu jam dah pukul 11.30 mlm emng time materr aq nie didodoikan...aq un siap2 larr nak msukk sleep nie...hehehehe..dah segala persiapan nak tdow...aq un merebahkn diriku di katil yang empuk lagi selesa..ceh mcm nak wat ikln lakkn aq nie...k2 we continuee....tpy yang aq pelik mlm uh mter aq nie susah lakk nak ditidokan...pusing knn tak knew pusing kiri tak knew...aq un dah tak taw nak pusing manew g..hahahaha...tengah sedap melayn pusing2 aq niee...aq un tersentap ngn tiba2 manew taknyer tiber2 lak kipas aq wat bunyi yang tidak sneng...krekkruk..krekruk....bunyiknyerr sbelom nie kepas uh tak penah bunyi...aq ckap dalam haty " adohai tiem nie larr dye nak hal "..kipas uh still berbunyi ag..aq nie dah tutup jerk matew takmo bukk dahh..
huhuhuuhuhuhuh...tkowt nak bukq...pas uh...selang bapew minit aq denagr bunyi bende uh lakk.....nyaring gilerr bende uh jeritt...aq dlm haty nie tak habis dengan surah2 yang aq ingat aq bacer jerkk..
sampaikn aq rase surah yang aq bacer uh tonggng terbalik dbuatnyerr lepas aq bacer ayt krusi 3 kali alhamdullilah bunyik tue pun hilang n aq un ley tdow....aq citer kat mak aq..
bendew uh cajerr nak kacow aq..
hahahhahahaha.....

THIRD CASEbanyak nyerr kejadin anehh yang berlaku kan...ynag nie berlaku time siang....sinag2 un ader kan...uhuhuuhuhuh...time jam 2.30 ptg lakk..time kami sekeluarga mkn tengahri...tengah sdeap mkn niee...pintue blik aq lak...dye kedepan kebelakng...lamer gak larr..aq nagtkn angin..so its ok larr kietr ownk wat bodoh jerkk...lepas tue sleng bapew minit ader dnegar bunyi ownk ketuk pntu lak kali nie pntue depan lakk...aq ngatkn makcik aq datng yelarr abb dye tepon dye nak tang mak aq suh lar ngk sapew kat luar uh...tpy satue manusai un takder..hurmm....aq ngtkn aq sowank jerk denagr upernyer satue pamily aq yang ngah mkn uh dengar upewnyerr..itue yang membuatkn kami nie semua musykil dan hairan....

hurmmmm...nie semua case yang menimpa kami sekeluarga bnyk lagi tpy nie jerkk yang sempat aq cerita kn kat kownk sumerr...hurmmm...aq pelik apew yang berlaku degan tempat tinggl aq sebenrnyer nie.....akhirnyer rahsia nyer terbongkar,,,,ibu aq nie pergilahh dekat rumah makcik sedara aq kat area tmn aq gak nie...ibu aq nie ceritakna lahh apew yang berlaku...makcik aq nie un cakp upernyer nyerr pokok dep[an umah aq nie ader sometnihg hurmmm...sebb uhh jdy mcm niee....ramai dah owank tmn aq nie 6pk bende uh,,,for u all information depan umah aq nie ader satue pokok tanjung yang besar dan rendang...bunger tanjung kn wangi....so ibu aq nie dah un carik usatz untuk tebnag pokok nie....tpy tak taw lagi mcm manew...hurmm..
jusat kiterr ngk larr hasilnyer nnty...

aq harap famyli aq ok jerkk..dan harap2 bende uh tak kacau lagi kami sekeluarga

,,,AMIN,,,




Sejak dari kecil lagi anak-anak diracuni dengan adanya hantu, jadi budak tersebut sehingga besar takut dengan hantu, kerana ibu bapanya sering menakutkannya dengan hantu. Ada pula yang mengkategorikan hantu itu seperti hantu pocong, puntianak, jelangkong, juuon dan sebagainya. Apa kata, sejak anak itu kecil lagi diasuh dengan takut kepada Allah, saya rasa sampai besar budak tersebut akan takut kepada Allah. Contohnya “mamat jangan ambil barang orang, nanti tuhan murka dan diazab dengan azab api neraka”.

Allah anugerahkan sifat takut kepada manusia supaya manusia sentiasa takut kepada Allah dengan cara tidak melakukan perkara-perkara dosa atau perkara-perkara yang dilarang oleh Allah. Tetapi malangnya manusia sekarang ini terbalik, tidak takut kepada Allah dan mereka hanya takut kepada hantu dan kuasa-kuasa ghaib selain dari Allah. Contohnya “jangan lalu dekat pokok besar ini sebab ada penunggu, nanti penunggu itu isap darah awak”, Cuba kita fikir, kalau seseorang itu hanya takutkan Allah, maka dia berkeyakinan bahawa makhluk halus itupun milik Allah dan tidak perlu takut kepadanya. Jika dibekali dengan keimanan yang kuat dan keyakinan yang teguh kepada Allah, maka hantu (makhluk halus) juga akan takut kepada anda disebabkan anda mempunyai kekuatan rohani yang kuat. Hantu dan Jin takut kepada orang yang kuat ibadah dan kuat keyakinannya kepada Allah.

Allah sering menguji manusia dengan berbagai keadaan, seperti manusia takutkan hantu, takutkan miskin, takut penyakit dan macam-macam takut lagi. Firman Allah yang bermaksud :

“Dan pastinya Kami akan menguji kamu dengan sedikit ketakutan, kelaparan dan kekurangan harta, jiwa dan hasil buah-buahan. Dan berikanlah khabar gembira kepada mereka yang sabar” (Al-Baqarah 2: 155)

Nasihat saya, janganlah takut selain dari Allah, kerana Allah yang Maha Besar dan Maha Berkuasa, Jin, Iblis, Manusia dan alam ini adalah milik Allah. Jika takut selain dari Allah, seolahnya ada kuasa lain yang lebih kuat dari Allah dan hal ini boleh menyebabkan syirik kepada Allah. Malah ada pula yang minta pertolongan selain dari Allah, seperti minta kepada jin melalui bomoh atau dukung untuk memiliki sesuatu, maka perbuatan ini juga dinamakan syirik kepada Allah. Bertaubatlah kepada Allah dengan beristiqfar dan taubatlah dengan taubat nasuha.



insyaallah sekiranyerr kiter selalu ingat dan berdoa kepadaNYA insyaallah ALLAH akn snetias menolong kiter walau dalam aper jua keadaan seklaipun...dan jagn lah kiter terlalu takot dengan perkara ini dan kiter haroslah lebih takowt kepada ALLAH..


...AMIN...


(。◕‿◕。



No comments:

Post a Comment